Por que o fluxo insaturado no solo pasa de descontinuo nos poros a continuo nos macroporos?

Investigadores do campus propoñen unha explicación a este fenómeno

O descubrimento dunha conexión que explica como a natureza descontinua do desprazamento de fluídos a escala microscópica se expande a escalas maiores en medios porosos estruturados. Esta é a achega que vén de facer un equipo de investigadores do Departamento de Bioloxía Vexetal e Ciencias do Solo da Facultade de Ciencias do campus de Ourense. A súa proposta “bosquexa un novo enfoque para comprender as relacións entre a arquitectura do solo e o fluxo real nos poros e proporciona novos métodos para estudar a dinámica do fluxo en medios porosos parcialmente saturados”.

fluxo insaturado

Os resultados da investigación veñen de ser públicos na portada da revista da Sociedade Americana de Ciencias do Solo Vadose Zone Journal, especializada na investigación científica dos fenómenos relacionados coa hidroloxía e o transporte de substancias na chamada zona de vadosa, fundamental na regulación dos ciclos bioxeoquímicos do planeta. O artigo, titulado Pressure jumps during drainage in macroporous soils, está asinado por José Eugenio López e Diego Soto, investigadores do Departamento de Bioloxía Vexetal e Ciencias do Solo e do Laboratorio de Hidráulica do Campus da Auga; Marcos Paradelo, investigador do mesmo laboratorio e do Rohamsted Research en Harpenden de Reino Unido, e Álvaro Corral, do Departamento de Matemáticas da Facultade de Ciencias da Universidade Autónoma de Barcelona e do Complexity Science Hub Vienna de Austria.